24 maart 2024

137. Wat kan je als vredestichter doen om "vrede" onder de aandacht van de mensen te brengen?



Ja, wat kan je doen?
Wel, je kan o.a. gebruik maken van:
– je sociale media kanalen
– je website of je blog
– drukwerk
– evenementen
– enz.

Wat doe ik, naast mijn blog onderhouden, als vredestichter?
– Ik draag zelf de vrede uit (bekendmaken), tracht de vrede in mijn omgeving tot stand te brengen en deze vrede te bewaren.
– Met geplastificeerde bordjes, waarop schriftelijke oneliners (kernachtige teksten), sta ik 3 keer per week, bijvoorbeeld maandag, woensdag en vrijdag, gedurende een bepaalde tijd zwijgend (wake) aan een gebouw, bijvoorbeeld een vredeskerk, een stadhuis, een treinstation, enz., waar veel volk passeert.
– Tevens geef ik uitleg over “wat is een vredestichter?” als men er om vraagt.
– Soms geef ik de mensen spontaan uitleg over wat een vredestichter is en wat een vredestichter doet.

Hieronder vind je voorbeelden van de bordjes.
De afmetingen zijn 36 bij 24 cm.


“Er is maar één volk: de mensheid.
Er is maar één land: de Aarde.
Er is maar één waar geloof: de liefde” 



Geen opmerkingen: