08 februari 2024

131. Engelbewaarders bestaan !!!



Een waar gebeurd verhaal...
In 1975 of 76 had zangeres Mieke (familienaam Gijs) (°8/5/1957) een zéér zwaar verkeersongeval. Zij overleefde dit ongeval. Haar voertuig was total loss, een wrak.
Componist en producer van liedjes Pierre Kartner (°11/4/1935 – +8/11/2022), alias Vader Abraham, mentor van Mieke, schreef ten gevolge van dit ongeval het lied “M’n engelbewaarder”. Dit lied was op haar lijf geschreven.
Zanger Marco Schuitmaker (°14/3/1999) nam in 2022 “Engelbewaarder”, een uptempo versie van dit lied, op.

Het refrein luidt, als volgt:
"
Ik weet nu
dat er een engelbewaarder bestaat
Je kunt hem (of haar) niet zien
als die zachtjes tegen je praat
Ik weet nu ook
dat zo’n engelbewaarder op je let
Ik kan het weten
Ik ben er zelf eens door gered”

Wie is een engelbewaarder?
Een engelbewaarder is een geestelijk wezen dat je beschermt en begeleidt. God gaf ieder mens een engelbewaarder.

Waarom deze inleiding?
Een waar gebeurd verhaal...
Wel, verleden week keerde ik met de auto huiswaarts van een afscheidsplechtigheid van een overleden nonkel.
Ik volgde een kaarsrechte zwarte asfaltbaan. Het was een bewolkte donkere avond. Geen maneschijn. Geen straatverlichting. Toegelaten snelheid 50 km per uur.
Een stemmetje in mij fluisterde: “Niet sneller dan 50, hé”. Ik volgde deze raad op.
Een optrekkende tegenligger verblindde me met de lichten van zijn wagen. Toen deze wagen gepasseerd was, doemde plots voor me op 10 meter afstand uit het duister een mastodont van een onverlichte geparkeerde oplegger op. Ik “gooide” onmiddellijk mijn wagen Peugeot  Rifter naar links in de richting van de linker gracht en daarna terug naar rechts. De wagen “luisterde” foutloos.
Ik slaakte luidkeels “oef, wa was da, jong?” en besefte dat mijn engelbewaarder me voor de zoveelste keer (één van de velen) “gered” heeft.
Het toppunt was dat 100 m voorbij dit gebeuren het uptempo liedje “Engelbewaarder” van Marco Schuitmaker uit de boxen van mijn auto knalde.

Ik weet en geloof reeds jaren dat engelbewaarders bestaan.









Geen opmerkingen: